Beste bloglezers
Bij deze schrijven wij (de begeleidende leerkrachten van de
sportklassen) een brief om het één en ander recht te zetten. Gisterenavond organiseerden onze stagiairs
een quizavond voor de kinderen. Ook de
leerkrachten mochten een ploeg vormen en namen vol enthousiasme deel. Toch werd onze inzet maar mager beloond:
13/60 was ons eindresultaat. Wij zijn er
van overtuigd dat dit berust op een misverstand, maar de jury houdt hardnekkig
vol dat wij wel degelijk de laatsten zijn en donderdagavond een tegenprestatie
moeten doen.
Mama’s en papa’s, wij kunnen ons hierbij moeilijk neerleggen.
Zeker en vast omdat we weten dat wij het bij het rechte eind hebben. We kregen bijvoorbeeld een vraag over het
aantal bulten van een dromedaris. Bij
ons laatste bezoek aan Planckendael zagen we dat het aanwezige exemplaar 1 bult
en 2 puistjes had. Dus drie in
totaal. Dit werd echter fout gerekend
door onze juryleden. Een andere vraag
luidde als volgt: “Bij welke balsport is de bal niet rond?” Het antwoord is overduidelijk: petanque in
bergachtige gebieden. Iedereen weet toch
dat je daar met blokjes gooit? Maar nee,
streep er door!
De quiz vervolgde met “Wat voor dag is vrijdag de 13e?”. Weer een weggever: vis- of veggiedag natuurlijk! Dat weet toch iedereen? Op onze stagiair-juryleden na…
Nog eentje om mee af te sluiten: “Wat is het meest voorkomende type bloed bij de mens?” Ja, we zien het u al denken: rood, natuurlijk! Behalve dat van de jury dan!
Het was werkelijk een demotiverende avond voor quizbeesten
zoals wij. We vinden dat we minstens
tien punten extra verdienen. Maar na een
korte bespreking met de kinderen merkten we alvast dat ook zij niet aan onze
kant stonden. Waren ze bang om zelf
laatst te worden misschien?
Er zit dus maar één ding op: vanaf morgen gaan onze jongens
en meisjes minstens een half uur vroeger slapen. En wij?
Wij gaan oefenen voor onze tegenprestatie! Als iemand een suggestie heeft?
Vanwege
De misnoegde, teleurgestelde, verdrietige teamleden van de superquizploeg “Wacht, ik denk!”
De misnoegde, teleurgestelde, verdrietige teamleden van de superquizploeg “Wacht, ik denk!”

25 april 2012 om 08:38
Jullie antwoorden waren er toch dik op hé? :-)
Suggesties voor jullie tegenprestatie heb ik niet direct maar ik laat iets weten als ik een goeie heb! :-)
Nog veel plezier daar en de dikke zoenen voor Jolien, van mama Lesley. :-)