twitter
rss


Beste bloglezers

Bij deze schrijven wij (de begeleidende leerkrachten van de sportklassen) een brief om het één en ander recht te zetten.  Gisterenavond organiseerden onze stagiairs een quizavond voor de kinderen.  Ook de leerkrachten mochten een ploeg vormen en namen vol enthousiasme deel.  Toch werd onze inzet maar mager beloond: 13/60 was ons eindresultaat.  Wij zijn er van overtuigd dat dit berust op een misverstand, maar de jury houdt hardnekkig vol dat wij wel degelijk de laatsten zijn en donderdagavond een tegenprestatie moeten doen.

Mama’s en papa’s, wij kunnen ons hierbij moeilijk neerleggen. Zeker en vast omdat we weten dat wij het bij het rechte eind hebben.  We kregen bijvoorbeeld een vraag over het aantal bulten van een dromedaris.  Bij ons laatste bezoek aan Planckendael zagen we dat het aanwezige exemplaar 1 bult en 2 puistjes had.  Dus drie in totaal.  Dit werd echter fout gerekend door onze juryleden.  Een andere vraag luidde als volgt: “Bij welke balsport is de bal niet rond?”  Het antwoord is overduidelijk: petanque in bergachtige gebieden.  Iedereen weet toch dat je daar met blokjes gooit?  Maar nee, streep er door! 

De quiz vervolgde met “Wat voor dag is vrijdag de 13e?”.  Weer een weggever: vis- of veggiedag natuurlijk!  Dat weet toch iedereen?  Op onze stagiair-juryleden na… 
Nog eentje om mee af te sluiten: “Wat is het meest voorkomende type bloed bij de mens?”  Ja, we zien het u al denken: rood, natuurlijk!  Behalve dat van de jury dan!

Het was werkelijk een demotiverende avond voor quizbeesten zoals wij.  We vinden dat we minstens tien punten extra verdienen.  Maar na een korte bespreking met de kinderen merkten we alvast dat ook zij niet aan onze kant stonden.  Waren ze bang om zelf laatst te worden misschien?

Er zit dus maar één ding op: vanaf morgen gaan onze jongens en meisjes minstens een half uur vroeger slapen.  En wij?  Wij gaan oefenen voor onze tegenprestatie!  Als iemand een suggestie heeft?

Vanwege
De misnoegde, teleurgestelde, verdrietige teamleden van de superquizploeg “Wacht, ik denk!”

1 reacties:

  1. Jullie antwoorden waren er toch dik op hé? :-)
    Suggesties voor jullie tegenprestatie heb ik niet direct maar ik laat iets weten als ik een goeie heb! :-)
    Nog veel plezier daar en de dikke zoenen voor Jolien, van mama Lesley. :-)

Een reactie posten