Het is al even stil op de blog nu de schrijfster-van-dienst nog steeds thuis moet rusten. Maar ... leve het world wide web. Juf Marijke dook in haar pen en mailde een verslag door over ... een nacht in Technopolis. De foto's volgen snel.
Overnachten in technopolis = fijn,
leerrijk, grappig maar vooral .... HEEEEEEL SPANNEND.
De leerlingen van het vierde
leerjaar zullen hun technopolis-nacht niet snel vergeten...
Vol spanning keerden we donderdag
om half vier naar huis, om drie uur later weer gepakt en gezakt aan de
schoolpoort te staan.
Met enkele lieve ouders vertrokken
we naar Mechelen.
Bij aankomst kreeg iedereen eerst
de kans om zijn/haar slaapspullen tussen de opstellingen in de
tentoonstellingsruimte te installeren. Toen iedereen een goed slaapplekje gevonden
had, kregen we een verrassingscadeautje van de technopolisman.
Maar... we mochten het nog niet
openen.
Na een uurtje uitleven op de vele
toestellen en wat proefjes met de technopolisman, hoorden we een vreemd
geluid...
De dappersten onder ons gingen
kijken... en wat bleek? Het geheimzinnige cadeau was verdwenen!!!
We werden meegesleept in een
spannend doe-avontuur met een wetenschappelijk sfeertje.
We leerden Technopolis van binnen
en van buiten kennen en konden, na veel technologisch inzicht, de boef
vangen... KNAP!
Na deze adembenemende en leerrijke
avond kropen we onder de wol om 's morgens voor de eerste bezoeker verscheen,
alweer alle slaapzakken te verzamelen.
Een lekker ontbijtje maakte deze
wetenschappelijke nacht compleet.
Moe maar voldaan keerden we terug
naar school.
Met dank aan alle vrijwillige
ouders die wilden rijden en aan het oudercomité om ons lekker middageten te
sponsoren.
|
28 februari 2015 om 05:45
Wow, dat moet de moeite geweest zijn!