twitter
rss

Het is al even stil op de blog nu de schrijfster-van-dienst nog steeds thuis moet rusten.  Maar ... leve het world wide web.  Juf Marijke dook in haar pen en mailde een verslag door over ... een nacht in Technopolis.  De foto's volgen snel.



Overnachten in technopolis = fijn, leerrijk, grappig maar vooral .... HEEEEEEL SPANNEND.

 

De leerlingen van het vierde leerjaar zullen hun technopolis-nacht niet snel vergeten...

 

Vol spanning keerden we donderdag om half vier naar huis, om drie uur later weer gepakt en gezakt aan de schoolpoort te staan.

 

Met enkele lieve ouders vertrokken we naar Mechelen.

 

Bij aankomst kreeg iedereen eerst de kans om zijn/haar slaapspullen tussen de opstellingen in de tentoonstellingsruimte te installeren. Toen iedereen een goed slaapplekje gevonden had, kregen we een verrassingscadeautje van de technopolisman.

Maar... we mochten het nog niet openen.

 

Na een uurtje uitleven op de vele toestellen en wat proefjes met de technopolisman, hoorden we een vreemd geluid...

 

De dappersten onder ons gingen kijken... en wat bleek? Het geheimzinnige cadeau was verdwenen!!!

 

We werden meegesleept in een spannend doe-avontuur met een wetenschappelijk sfeertje.

We leerden Technopolis van binnen en van buiten kennen en konden, na veel technologisch inzicht, de boef vangen... KNAP!

 

Na deze adembenemende en leerrijke avond kropen we onder de wol om 's morgens voor de eerste bezoeker verscheen, alweer alle slaapzakken te verzamelen.

 

Een lekker ontbijtje maakte deze wetenschappelijke nacht compleet.

 

Moe maar voldaan keerden we terug naar school.

 

Met dank aan alle vrijwillige ouders die wilden rijden en aan het oudercomité om ons lekker middageten te sponsoren.

 

  




 

1 reacties:

  1. Wow, dat moet de moeite geweest zijn!

Een reactie posten