Melsbroek is tegenwoordig een populair dorp voor mensen die de Haachtstesteenweg willen ontwijken. Onze kinderen moeten elke ochtend extra opletten om al die snelle chauffeurs te ontwijken. Het had ook een effect op onze jaarlijkse strapdag: met z'n allen met de fiets door ons dorp was gewoon té gevaarlijk.
Daarom kozen we voor een ludieke, maar hopelijk opvallende actie. Vanochtend verzamelden we op drie punten in Melsbroek. Samen met de juffen stapten we - volledig in fluo! - naar onze school. Daar maakten we een erehaag voor de auto's.
Met veel getoeter, gezwaai en geroep probeerden we hen aan te manen om rustig te zijn. We gingen ook met enkele chauffeurs het gesprek aan om traag te rijden.
Een actie die hopelijk enkele dagen, weken, maanden, ... blijft hangen bij klein én groot.
Alvast bedankt aan alle helpers en sympathisanten!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
