De veldloop, het is en blijft een bijzondere activiteit. De kinderen leven er met spanning naartoe. Het aantal leerlingen met buikpijn was opvallend hoog deze voormiddag. Sommigen waren zo zenuwachtig dat we bang waren dat ze niet aan de start zouden verschijnen. Maar ... Tilianen zijn doorzetters!
Ook voor de leerkrachten is deze jaarlijkse sportafspraak iets speciaal. Eerst en vooral ontmoeten we al onze collega-scholen uit de omgeving. En natuurlijk verbroederen we met de juffen en meesters van onze hoofdschool Piramide. Tot het startsignaal gegeven wordt. :-) Dan komt plots ons haantje-de-voorste-gedrag naar voren. Waar we enkele minuten daarvoor nog over "wij" spraken wanneer het over Tilia en Piramide ging, klinkt het tijdens het lopen plots over "mijn school". Een menselijk trekje, niet waar?
We zijn fier geweest vanmiddag! Niet alleen op "die van ons", maar ook de leerlingen van Sint-Cajetanus, Ter Ham en Piramide. Wat deden ze het goed! De zenuwen werden overwonnen en de finish werd door iedereen gehaald.
Medailles werden er niet uitgedeeld, want deelnemen is veel belangrijker dan winnen. Maar wij willen toch enkele pluimen geven:
- aan de sportdienst van onze gemeente voor de goede organisatie.
- aan al onze vrijwilligers: helpen op de bus, op de fiets, aan een kruispunt, ...
- aan onze sportieve mama's die onze kinderen hebben begeleid tijdens het lopen.
- aan alle enthousiaste supporters.
- aan al onze moedige lopertjes!
Tot volgend jaar!
Heb jij ook foto's gemaakt? Stuur ze naar kim.r@gbs-piramide-tilia.be. Zo hebben wij nog meer foto's voor onze site. Alvast bedankt!
