twitter
rss

Woensdag bleven we in de buurt van Kattevennen.  De poep van de meisjes van het zesde moest nog wat herstellen na de mountainbiketocht van gisteren.  Ook één van de juffen (omwille van privacyredenen korten we haar naam af: KA) voelde onmiddellijk enkele pijnscheuten bij het zien van een fiets. 

Vandaag werd er dus veel geravot en gesport in de buurt van ons verblijf.  Het zesde leerjaar waagde zich in de voormiddag aan een oriëntatieloop.  (Hier zijn jammer genoeg geen foto's van.  De fotografen van dienst haalden hun EHBO-kennis boven om een wondje hier en een wondje daar te verzorgen.)  Het vijfde leerjaar deed samenwerkingsspelen.  Dolle pret. 



















Van sporten krijg je honger!  Tijd voor frietjes met vol-au-vent!  Mmmmmmmmh!  Of nee ... foutje ...  De monitor had zich even vergist.  De frieten kwamen in de vorm van preipuree en de vol-au-vent bleek worst te zijn.  Sommige ouders kunnen zich nu wellicht levendig voorstellen hoe de blik van hun kind eruitzag bij het zien van de "poreistoemp" (da's Limburgs).  :-) Gelukkig was er ijs als dessert.

Dat eetmoment is trouwens telkens weer een hele uitdaging voor het leerkrachtenteam.  "Eikes" werd ondertussen al vervangen door "Ik lust dat niet zo graag!".  "Ik eet dat niet." werd "Ik wil maar een beetje."  We krijgen er lichte hartkloppingen van ... 

In de namiddag trokken we met goed gevulde buikjes (sommigen toch) richting het bos.  Daar speelden we een kinderrechtenbosspel.  Kampen werden gemaakt en verdedigd, levens werden gezocht - gevonden - gered, ...  Enkele uurtjes echt ravotten.  Zalig!

Zoals altijd werden we goed in de watten gelegd door het Genkse keukenteam.  Ze gaven ons een picnicmand met een heerlijk vieruurtje mee.  Een suikerboost om nog enkele uurtjes vol energie verder te ravotten.





0 reacties:

Een reactie posten