twitter
rss

Wij hebben alvast één geld besparende tip voor de zomermaanden: ga op wandelvakantie!  Gisteren vertrokken we in de voormiddag vanuit Kattevenia naar C-mine in Genk.  Het is de moeite waard om eens op Google maps te gaan kijken hoe ver dat eigenlijk wel is.  De heentocht verliep werkelijk zonder morren.  We geloofden het zelf bijna niet, want ook de kuiten van de leerkrachten sputterden een beetje tegen.

C-mine was geweldig.  We gingen in de oude luchtkokers van de mijnen en beklommen ook de mijntoren.  De ene groep al wat hoger dan de andere.  Na al die inspanningen werden de kinderen beloond: een bezoekje aan de plaatselijke krantenwinkel.  De snoepvoorraad daalde in recordtempo.

De tijd vloog vooruit en om half vijf wandelden we terug.  Aangezien we nog een druk avondprogramma hadden besloten we om een stukje van de route per bus te doen.  Plots werden we door de kinderen aanzien als helden: een bus!  Wat een verademing!

Onze spaghetti werd snel binnen gewerkt, want ook 's avonds hadden we nog een druk programma.  We trokken met z'n allen naar Cosmodrome.  (http://www.cosmodrome.be/)  Met open mond keken we naar een film.  Het leek wel alsof we zelf in de ruimte zaten.  De sterren, maan, zon en planeten hebben voor ons geen geheimen meer.  En wat een geluk hadden wij.  Na de film trokken we naar de hoogste verdieping om door een megatelescoop in de ruimte te turen.  De hemel was helder en Jupiter verscheen.  Wauw!

Na alle indrukken van de dag - van diep onder de grond tot hoog aan de hemel - was slapen geen probleem.  Om half tien lag iedereen fris gewassen in zijn bedje.  Slaapwel zeggen ging in sommige kamers niet meer: daar werd al geknord voor de leerkrachten langs waren geweest.

De nacht verliep dan ook rustig ...  Stappen, het heeft zijn voordelen!

0 reacties:

Een reactie posten